У Полтаві розгорається скандал через виготовлений російською фірмою логотип міста (ВІДЕО)

Скандали
Надія Труш25 січня 2016 о 19:242558 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 У Полтаві розгорається скандал через виготовлений російською фірмою логотип міста (ВІДЕО)
Віталію Павлову, начальнику відділу туризму та культурної спадщини управління культури Полтавського міськвиконкому, загрожує звільнення.

У Полтаві розгорається скандал через виготовлений російською фірмою логотип міста. Фото Юлії Обелець

Сьогодні, 25 січня, відбулося засідання комісії з питань розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму. Основне питання, заради якого зібралися полтавські депутати – скандальний туристичний логотип міста, виготовлений в київському офісі російського дизайнера Артемія Лебедєва. «Коло» дізнавалося, чому Полтава взялася за співпрацю з російськими спеціалістами, маючи власні художні таланти. Адже художні і архітектурні факультети є у провідних полтавських вишах, а у місті є знані митці.

Власник дизайнерської студії, замовниками якої були Microsoft, Яндекс, Samsung, Київстар GSM, Nokia, PeopleNet, Альфа-Банк відомий в нашій державі своєю антиукраїнською позицією. Зокрема, він підтримав анексію Криму. Також у Всеукраїнських ЗМІ широко обговорювали те, що студія російського дизайнера Артемія Лебедєва минулого року створила нову емблему для окупованого Росією Криму. При цьому сам Лебедєв не лише підтримав анексію частини території України, а й відзначився відверто антиукраїнськими вчинками. У травні 2015 року звільнив голову київського офісу своєї компанії через те, що той виступив на захист вшанування героїв Небесної сотні, звинуватив підлеглого в екстремізмі.

Про дизайнерську студію на сайті самої студії йдеться так:

Російська фірма сама запропонувала виготовити логотип і не взяла за це грошей

Про те, що студія росіянина розробляла туристичний логотип Полтави, стало відомо 22 січня. Скандальна інформація з’явилася на офіційному сайті «Полтава туристична» (сайт знаходиться у відомстві відділу туризму Управління культури Полтавського міськвиконкому). Безпосереднім замовником логотипу назвали відділ туризму та культурної спадщини управління культури МВК. На комунальному сайті логотип презентували, як уже затверджений. Принаймні на таку думку наштовхує заголовок статті «Полтава – місто, що вже має власний логотип» від 22 січня.

У Полтаві розгорається скандал через виготовлений російською фірмою логотип міста

Про виконану роботу відзвітувалися й на сайті дизайнера. Навіть опублікували інструкцію по використанню новоспеченого туристичного логотипу, російською і українською мовами.

З міського бюджету на виготовлення логотипу нібито не пішло ані копійки, переконують чиновники.

Втім, у деяких депутатів все ж залишаються питання. Наприклад, депутат міськради Юрій Бойко висловив сумніви, мовляв, Лебедєв не та людина, яка буде щось розробляти безкоштовно. Віталій Павлов, начальник відділу туризму та культурної спадщини управління культури Полтавського міськвиконкому, запевнив, що виготовили логотип таки безкоштовно, у київському офісі російського дизайнера. Тобто, судячи зі слів Віталія Павлова, розробляли логотип у Києві, а не у Росії.

На запитання, чому саме російська фірма, а не місцева полтавська, виготовляла туристичне обличчя духовної столиці України, Павлов відповів так: бажаючих не виявилося, київське представництво російського дизайнера саме звернулося і безкоштовно запропонувало свої послуги. Головний аргумент, до якого апелював Віталій Павлов – Полтаві потрібний туристичний логотип.

Через власну ініціативу головного відповідального за міський туризм хочуть звільнити

Віталій Павлов. Фото Юлії Обелець

В результаті спрацювало правило «ініціатива наказується»: бажання чиновника зекономити призвело до того, що він може втратити роботу. Начальнику відділу туризму та культурної спадщини управління культури пропонують звільнитися через логотип Полтави від російського дизайнера. Власне, Павлова і викликали на засідання комісії, аби він доповів, що ж це за логотип, хто насправді замовник і у скільки він обійдеться міському бюджету. Аргументи, що безкоштовно, – не подіяли. Зокрема, заступник мера Світлана Тарашевська (Порохня) і від свого імені, і від міського управління культури публічно заявила, що міська влада до виготовлення логотипу не має ані найменшого відношення, а новостворений туристичний логотип – виключно власна ініціатива Віталія Павлова.

– 22 січня я побачила цю інформацію вперше на сайті і нічого не могла зрозуміти. До розробки логотипу управлінню культури, а саме відділу туризму, ніхто ніяких вказівок не давав, – заявила Світлана Казимирівна. – Я не знаю, чому одноосібно начальник управління Віталій Павлов вирішив розробити логотип і розмістити його на сайті. Жодних фінансових ресурсів на це не виділялося. Павлов не може надати ніяких пояснень, окрім того, що для міста цей логотип потрібний. За свої дії він нестиме відповідальність, аж до звільнення. Думаю, він сам напише заяву на звільнення за власним бажанням.

Тож на комісії фактично офіційно відмовилися від безкоштовного туристичного логотипу, а Павлова звинуватили у зловживанні службовим становищем. Заступник міського голови відхрестилася від усього, що пов’язано із «логотипним» скандалом. Павлов признав власне перевищення службовим становищем і вибачився. Писати заяву на звільнення поки що не збирається. Більше того, на захист відповідального за полтавський міський туризм виступили архітектор Ірина Особік і депутат міськради Володимир Івченко.

Попри те, що місто відмовилося від безкоштовного логотипа, комісія вирішила, що все ж таки туристичний логотип потрібний. Але коли, як і хто саме його виготовлятиме – питання відкрите. Конкретних пропозицій не прозвучало, від управління культури також жодних ініціатив не прозвучало. Відразу після засідання комісії на сайті «Полтава туристична» з’явилося офіційне пояснення Павлова.

– Переконувати про необхідність логотипу, мабуть, нікого не потрібно. Його мають Київ, Львів, Одеса, Харків. Робота над останнім в Полтаві була розпочата влітку 2015 року. Свої послуги щодо створення туристичного логотипу запропонувало київське представництво дизайн-студії Лебедєва, останнє має дійсно київську адресу та існує як окремий підрозділ/представництво. Робота щодо розробки логотипу здійснювалась дійсно на безоплатній основі. Даний туристичний логотип був розміщений на сайті «Полтава туристична» як пробний варіант і не є остаточним затвердженим логотипом м. Полтава. Затвердженню логотипу передує його розгляд на щойно створеній профільній депутатській комісії з питань розвитку підприємницької діяльності, розвитку міста, інвестицій, туризму. Ажіотаж навколо запропонованого туристичного логотипу хотілось би бачити щодо його графічного вирішення. Тому всі пропозиції та зауваження приймаються до розгляду, – пояснив Павлов. Те саме він пояснив і на засіданні комісії.

Головні аргументи і коментарі щодо ситуації із туристичним логотипом дивіться у нашому відео.

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter