У Полтаві на зупинках збираються встановити ще п’ять електронних табло, але інакших

Суспільство
Юлія Обелець19 січня 2016 о 19:051659 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 У Полтаві на зупинках збираються встановити ще п’ять електронних табло, але інакших
Минулого року в духовній столиці не лише оновили зупинки громадського транспорту, а й обладнали деякі електронними табло-сповіщувачами.

Про європейську інновацію в українському місті – далі в матеріалі.

У Полтаві на зупинках 2016 року збираються встановити ще п’ять електронних табло

– Скільки не дивлюсь на ці табло, не можу зрозуміти, як за ними орієнтуватись, – підслухала розмову двох жінок у громадському транспорті журналіст «Кола». – На моєму годиннику нині 18.20, а на табло незрозумілі цифри. Мабуть, знову наша влада витратила гроші на безкорисну річ.

Власне, ці слова і спонукали нас дізнатись і донести до читачів принцип роботи таких електронних табло, їх вартість, де такі вже встановили, а де збираються. Для цього оформили інформаційний запит, який надіслали до Полтавської міськради.

Нині у Полтаві 5 електронних табло

Сьогодні такими приладами облаштовані 5 зупинок громадського транспорту Полтави: «Будинок зв’язку», «Корпусний парк», «Університет», «Торговельний центр», «Площа Зигіна (у напрямку Центру)».

Закупила їх не міська влада, а комерційна структура. Про це зазначили у відповіді на наш запит:

– 2015 року ТОВ «Трек Сервіс Контроль» запустило пілотний проект зі встановлення електронних табло на зупинках громадського транспорту міста. За нашим замовленням корпорація «Елсітон», місто Запоріжжя, розробила і виготовила 5 перших таких приладів. На сьогоднішні всі вони встановлені й успішно працюють. Кількість виготовлених табло обмежувалася тим фактором, що на першому етапі нам важливо було зрозуміти, як система адаптується до роботи міського транспорту, особливо холодної пори року. Усі витрати з впровадження інформаційної системи ТОВ «Трек Сервіс Контроль» несе одноосібно, не витрачаючи жодної гривні з місцевого бюджету.

Навіщо ж приватній структурі робити за власний кошт добру справу для міста, розповів її директор:

– Наша організація – офіційний диспетчер міських перевезень у Полтаві, тому нам хочеться зробити місто кращим, щоб було так, як у Європі, – пояснив В’ячеслав Поспєлов, директор підприємства. – За свої кошти ми встановлюємо і GPS-обладнання в автобусах, розробляємо табло, уже встановили відеокамери, які «наглядають» за дорожнім рухом у місті. Якщо не ми, то хто це зробить? Бюджет, який порожній? Благодійністю я це не вважаю, бо благодійність – це жалість, а ми просто любимо своє місто.

На запитання, у скільки ж обійшлись такі табло, В’ячеслав Анатолійович відповів, що це комерційна таємниця. Проте зазначив, що за 5 таких приладів заплатили суму з п’ятизначними цифрами.

– Якщо у Полтаві обладнати основні зупинки такими табло, наприклад 100 з 300, то на це підуть мільйони гривень. Тож жоден міський бюджет такий проект не потягне, – додав він.

Зі слів ініціатора встановлення табло, схожі прилади є у Львові для трамваїв, у Дніпродзержинську та в Києві.

Що пасажирам може розповісти електронне табло

Принцип роботи цих табло полягає у зчитуванні сигналів із GPS-датчиків, встановлених на автобусах та перетворенні їх у доступну для зрозуміння пересічною людиною інформацію.

– На цьому етапі проекту табло у першій колонці показує номер маршруту, у другій – час до прибуття (у хвилинах) на зупинку цього маршруту. Час зміни інформації – 3 секунди. Важлива риса цих приладів – постійний перерахунок часу прибуття транспорту. Тобто якщо автобус зупинився на світлофорі або в заторі, табло відтермінує його прибуття до реального часу. Похибка складає не більше 30 секунд, – йдеться у відповіді на інформаційний запит.

Тож, щоб зрозуміти, коли приїде необхідний вам транспорт, слід запам’ятати його номер. Щоправда, не всі одиниці громадського транспорту обласного центру обладнані GPS-пристроями.

– Теоретично ці табло можуть відображати всі 66 маршрутів, які є в Полтаві. Але в нас із 287 транспортних засобів лише в 100 стоять навігаційні блоки, – говорить В’ячеслав Поспєлов. – Тобто табло відображають інформацію про ці 100 машин. Ми пропонували встановити такі обладнання ще хоча б у «кільцевих» тролейбусах, але директор комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс» поки що відмовляється.

До слова, журналіст особисто перевіряла з годинником, чи справді автобуси приходять через стільки хвилин, як висвічує табло. Зокрема, чекала 18-й маршрут, який мав прибути за хвилину. І, дійсно, він приїхав за 60 секунд. Коли під’їхав до зупинки, то на табло знову висвітився маршрут №18, а поруч – 00 хвилин (як підтвердження про прибуття, мабуть).У Полтаві на зупинках 2016 року збираються встановити ще п’ять електронних таблоУ Полтаві на зупинках 2016 року збираються встановити ще п’ять електронних табло

Таких табло має побільшати, і їх хочуть удосконалити

Про плани удосконалення інформаційної системи цього року також розповів пан В’ячеслав.

Зокрема, хочуть у табло внести такі зміни:

– додаткову колонку, де буде вказано кінцевий пункт слідування транспортного засобу, наприклад, «Південний вокзал», «з-д ГРЛ», «Інститут зв’язку» тощо;

– одночасну подачу інформації про 3 найближчі транспортні засоби, що наближаються до зупинки (зараз інформація подається в 1 рядок із 3-секундною зміною, починаючи з першого і закінчуючи останнім номером маршруту).

Цього року 5 табло нового зразка слід очікувати на зупинках міста «Медакадемія», «вул. Фурманова» та «Автовокзал».

Європейський досвід

У країнах Європи громадський транспорт курсує чітко за графіком. Немає тисняви, бо, відповідно до європейських стандартів, пасажири повинні сидіти, а не стояти. На світловому табло у салоні висвічуються назви початкової та кінцевої зупинки маршруту та найближчої зупинки. Перед зупинкою з динаміка в салоні звучить оголошення про наступну зупинку, нагадування про необхідність поступатися місцями літнім людям. Коли автобус зупиняється, то з зовнішнього динаміка для пасажирів, котрі перебувають на зупинці, лунає номер маршруту і його кінцеві зупинки, що зручно для очікуючих й особливо для слабозорих людей.

Також на всіх зупинках є табло з розкладом і зворотним відліком часу – можна бачити, коли прибуде трамвай, і легко спланувати час свого прибуття в пункт призначення. Бо це незручно, якщо не знаєш, коли приїде твій автобус, і чи приїде взагалі.

У Варшаві, Відні, Парижі біля станцій метро споруджені великі автостоянки, куди мешканці передмість приїздять своїми авто, а потім пересаджуються на громадський транспорт і їдуть на роботу: і швидше, і центр не переобтяжений сотнями тисяч машин, і для екології краще. (Довідка за матеріалами h.ua).

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter