Пільгові перевезення на Полтавщині: два виходи із ситуації

Суспільство
Андрій Іванов6 квітня 2016 о 13:01977 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Пільгові перевезення на Полтавщині: два виходи із ситуації
У Полтаві працював комітет з питань бюджету Верховної Ради України.

Пільгові перевезення на Полтавщині: два виходи із ситуаціїРоман Качур. фото з соцмережі

Порушили на бюджетному комітеті питання пільгових перевезень. На прес-конференції журналісти розпитували учасників комітету про випадок суду кременчуцького атовця з облрадою за безкоштовний проїзд. Чоловік називає обласну програму адресної компенсації проїзду незаконною. Це дебютний подібний прецедент в Україні. Перше засідання суду відбулося 16 березня. Нагадаємо, Полтавська обласна рада надала право на 40 безкоштовних та 10 міжобласних поїздок. Атовцям повідомили, що вони мають приносити квитки, і тільки тоді їм компенсують проїзд. Але це, на думку воїна Артема Безверхого, незаконно. Зокрема, у Дніпропетровській області такого немає. Там видають квиток за посвідченням учасника бойових дій.

Як виправити ситуацію, що склалася, намагалися пояснити чиновники:

– Уряд прийняв рішення, що пільгові перевезення ефективно фінансуватимуться лише з місцевого бюджету, – розповів Роман Качур, заступник міністра фінансів. – Минулого та позаминулого роках передбачався розмір фінансування з бюджету на рівні 1,9 мільярда гривень, це було приблизно 10 відсотків від потреб. Таким чином ця субвенція була хронічно недофінансована. Тому більшість перевізників не отримувала коштів.

Також обліку перевезень на сьогоднішній день немає. Тобто відсутня можливість отримати інформацію, скільки було надано пільг на рівні центрального Уряду. Тільки на місцях є можливість ефективно побудувати таку систему. Саме тому у контексті децентралізації й ухвалили відповідне рішення.

– Зараз у Верховній Раді законопроект стосовно того, щоб відродити таку субвенцію, – продовжує Роман Качур. – Він на підписанні у Президента України і, залежно від того, як він визначиться, ми будемо діяти далі.

Якщо субвенцію відновлять, потрібно буде прийняти пакет рішень щодо монетизації. Тобто гроші повинні отримувати реальні люди за реальні поїздки. У разі не прийняття законопроекту потрібно буде розробити рішення, яким надати місцевим органам самоврядування самим визначати пільгові категорії для перевезення. На сьогодні в бюджетному кодексі також вказано, що ця субвенція може фінансуватися і за рахунок місцевих бюджетів.

– Ми повинні розрізняти законодавчу ініціативу та відповідальність та ініціативу органів місцевого самоврядування чи органів виконавчої влади, – говорить Валерій Головко, голова Полтавської ОДА. – Обласна програма щодо пільгових перевезень – наша ініціатива. Поки була пауза у вирішенні цього питання. Ми пішли назустріч пільговикам, а саме учасникам АТО. Розширили перелік за межі учасників АТО і внесли інші категорії, але у межах можливостей обласного бюджету. Тому я вважаю позов у Кременчуці трохи некоректним.

ПТУ та «АвтоКРАЗ»

Крім того, на комітеті обговорювали питання фінансування ПТУ. Нагадаємо, що фінансування цих навчальних закладів хочуть перекласти на місцеві бюджети.

– Бюджетним комітетом це питання неодноразово порушувалось, – розповів Андрій Павелко. – Ми хочемо ініціювати прийняття закону, де чітко буде прописано співвідношення фінансування училищ з державного та місцевих бюджетів.

За результатами роботи комітету на Полтавщині держзамовлення може отримати підприємство «АвтоКРАЗ». Вже в Києві розглянуть можливості співпраці з кременчуцьким автовиробником. Будуть запрошені усі зацікавлені сторони, щоб вирішити питання на користь українського виробника.

Читайте також: Полтавські учасники АТО перекрили рух на трасі Київ – Харків

Позначення:

Категорії:

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter