Медійні гриби по-полтавському. Стислий огляд

1 червня 2016 о 15:412302 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Медійні гриби по-полтавському. Стислий огляд
З кожним роком кількість онлайн-ЗМІ у Полтаві збільшується. А перед виборами, як гриби після дощу, з’являються і друковані видання. В «не сезон» (після виборів) вони тихенько зникають із медіа-обрію Полтави.

У Полтаві зовсім не бракує засобів масової інформації. Можна сказати, їх у місті навіть з надлишком. Наприклад, восени 2015 року у Полтаві безкоштовно роздавали газету «Про місто», яку контролював тодішній кандидат в мери Андрій Матковський, а нині депутат Полтавської міськради.

Медійні гриби по-полтавському

Медійні гриби по-полтавському

Медійні гриби по-полтавському

Після виборів про газету нічого не чутно.

Протягом останніх двох років Полтава упевнено стає майданчиком для місцевого медіа-ринку. За цей період з’явилися до десятка нових новиннєвих сайтів. Кожне із них позиціонує себе як незалежний медіа-майданчик. Але я вважаю, що з цим можна і треба сперечатися. Кожен медіа-продукт з’являється не просто так, а для того, аби нести у маси ту чи іншу думку. Або думки політика, який може впливати на редакційну політику того чи іншого сайту.

Деякі сайти оновлюються дуже рідко або просто передруковують матеріали інших інтернет-видань, не виробляючи власних журналістських унікальних матеріалів. До таких можна віднести «Полтавську інтернет-газету».

За останній рік у Полтаві почали працювати кілька інтернет-проектів, які за досить короткий термін встигли завоювати собі місце під полтавським медіа-небом. Хочу відзначити кілька з них.

Інформаційне агентство «Полтава». За кілька місяців минулого року сайт став одним із найвідоміших у Полтаві. У розділі з інформацією про редакцію вказано, що ІА «Полтава» – проект, що поєднує у собі інтернет-телебачення та текстовий інформаційний контент. Журналісти видання позиціонують себе незаангажованими, відкритими, об’єктивними та чесними.

Медійні гриби по-полтавському

Медійні гриби по-полтавському

Журналісти часто подають короткі новини, які складаються із кількох речень. Власне, я б назвала це родзинкою інформагентства. Попри надто короткі публікації у стрічці новин, а отже, і недотримання журналістських стандартів, сайт все ж популярний і відомий у місті. На мою думку, досягти цього ІА «Полтава» вдалося через публікації свого продукту в соціальних мережах. Сайт пов’язують із власником полтавського агентства нерухомості та екс-депутатом Полтавської міської ради Ігорем Лебедиком.

«Трибуна». Також стартувала у Полтаві минулого 2015 року. Говорять про себе гучно: незалежна преса Полтави. Родзинка – журналісти час від часу виходять на вулиці міста із символічною трибуною, за якою полтавці можуть висловитися без цензури. На цим медіа-проектом працюють молоді журналісти, використовуючи сучасні тенденції створення контенту. Публікації редакція пише з претензією на аналітику, що для Полтави, можна сказати, рідкість.

Медійні гриби по-полтавському

«Полтава365». Сайт також розпочав свою діяльність у 2015 році і упевнено виходить на медіа-майданчик Полтави. Сайт пов’язують із відомим у місті спортивним журналістом Станіславом Майзусом, однак, можливо, не він є власником. Особливої родзинки це видання немає, створює контент аналогічно до інших сайтів. Єдине, пошук на сайті позначений цікаво і нестандартно: «Куточок старого буркуна».

Медійні гриби по-полтавському

«Полтавські тротуарні новини». Це проект відео-блогів, паблік у соціальній мережі, автором якого є Олександр Демідович. Проекту уже приблизно два роки, це Youtube-канал так званої волонтерської журналістики, чого досі у Полтаві, можна сказати, не було. Власного сайту проект не має, автор публікує блоги у соціальній мережі та інтернет-ЗМІ «ВПолтаві. Інфо». Здебільшого канал транслює записи місцевих суспільних подій. Останнім часом почастішали відеоблоги, в яких автор позитивно висвітлює діяльність місцевої політичної сили «Рідне місто». У Полтаві проект тротуарних новин популярний, але не серед молоді, а старшого покоління.

Медійні гриби по-полтавському

Телеканали

У Полтаві працюють чотири телеканали. Це ОДТРК «Лтава», ГромадськеТБ.Полтава , «Місто», «ІРТ-Полтава» (і «Місто+», що входить у структуру цього телеканалу). Останні два телеканали пов’язують із екс-мером Полтави, а нині депутатом Полтавської міської ради Андрієм Матковським. Якщо проаналізувати сюжети телеканалів «Місто» та «ІРТ-Полтава» можна відслідкувати вплив пана Матковського на їх редакції. Наприклад, в період передвиборчих перегонів на виборах міського голови Полтави в минулому 2015 році, телеканал «Місто» висвітлював діяльність Андрія Матковського лише з позитивної сторони, сюжетів із критикою не було. Такі сюжети на телеканалі з’являються, але критика націлена в конкурента Матковського – чинного мера Олександра Мамая. Аналогічна ситуація й щодо відеосюжетів телеканалу «ІРТ-Полтава».

Сайти і газети

У Полтаві є 13 сайтів, які щодня подають новини міста і області. Один із них виключно на спортивну тематику. Деякі інтернет-сайти, можна зробити висновок, створені виключено для того, аби демонструвати хороше про власника та негативне про опонентів. Приклад – «Останній бастіон». Власник сайту і головний редактор – громадський активіст, кандидат на посаду міського голови Полтави Геннадій Сікалов. На сайті можна знайти публікації, які зображують Сікалова лише з позитивного боку, а деяких інших громадських активістів та депутатів міської ради – з негативного.

Медійні гриби по-полтавському

Медійні гриби по-полтавському

У Полтаві нараховується 7 основних газет. Найпопулярніші обласні видання, які радять продавці преси – «Зоря Полтавщини», «Вечірня Полтава», «Коло».

Також є «Село полтавське», «Полтавська думка», полтавська філія «Газети по-українськи», рупор Полтавської міської ради – «Полтавський вісник» (зараз проходить етапи роздержавлення).

У Полтаві онлайн-ЗМІ переважають над друкованими, якщо говорити про кількість. Якщо говорити про якість матеріалів у інтернет-виданнях та газетах, на мою думку, виграють останні. Але це – тема уже для іншої розмови.