Полтавські школярі опановують науку з ношею на голові

Новини
Ніна Король14 вересня 2011 о 17:211912 Kolo.poltava.ua (Новини Полтави) Полтава, вул. Фрунзе, 65 +380532613245 Полтавські школярі опановують науку з ношею на голові
У кількох навчальних закладах Полтави діти опановують науку з ношею на голові – спеціальними подушечками з сіллю та піском.



Призначення ноші – корекція постави та профілактика викривлень хребта, адже від сколіозів та інших деформацій хребта діти шкільного віку потерпають часто. У деяких класах можна побачити на головах дівчаток та хлопчиків подушечки різних кольорів.



Використовують таку ношу і в дитсадках Полтави.

– Цю педтехнологію не один рік застосовують у школах №24 та №11 Полтави, –розповіла Людмила Акініна, заступник начальника управління освіти Полтавського міськвиконкому.

– Корекційні подушечки – одна зі складових методики здоров’ярозвиваючої  і здоров’язберігаючої педагогіки, – розповіла Людмила Дудко, директор школи №24 Полтави. – Цю новацію ми ввели  у 2008 році, усі початкові класи у нас вчаться за нею. Девіз  – «Навчання в русі».

Винахідник і розробник здоров’ярозвиваючої технології

лікар і педагог з Росії Володимир Базарний.

У школі №24 учні не весь урок пишуть і читають, кожні 10 хвилин вони міняють позу, роблять вправи (фізкульт-хвилинки). Робота біля парт-конторок  під час уроків – також у складі цієї методики. Діти працюють стоячи, при цьому не горбляться, тримають осанку. Ці та інші незвичайні для загальноосвітньої школи підходи застосовують у навчанні школярів Полтави.
Але не всі одностайні в ставленні до використання  революційної методики педагогів.

У районах складові прогресивної методики приживаються, але повільно.

У деяких школах Шишацького району учителі також запровадили для вихованців таку новацію. Та не всі батьки позитивно ставляться до методики. З ними діти працюють на уроках. Учителі запевняють, що така методика береже дітей від сколіозу.

– Із 23 учнів лише одна вихованка має викривлення хребта, але воно в неї було ще до школи, – каже Валентина Кучер учитель 3 класу Яреськівської школи Шишацького району.

Валентина Кучер розповіла про особливості вправи з «ношею на голові»:

– подушечка лежить на голові лише під час письмових завдань; коли дитя неправильно тримає спину і голову, то подушечка падає, це змушує тримати осанку;

– маса такої ноші – 150 – 200 грамів;

–  наповнюють подушечки сіллю або піском, тканину беруть цупку і щільну, щоб не висипався наповнювач.

Але не всім таке нововведення до смаку: батьки бояться невідомого і не знають, як діти сприймуть письмо з «ношею на голові».

Однозначної думки у лікарів не лише Полтави, а світу до цього немає.

Ортопед-травматолог Олександр Олійник, заступник головного лікаря міської дитячої лікарні Полтави, зазначає, що ця вправа може бути задіяна в комплексі профілактичних заходів.

– Але я не можу стверджувати позитивно це чи негативно, бо не маю статистичних даних, – каже лікар.

Його колега, реаніматолог Степан Вернигора, дещо іншої думки.

З одного боку ноша змушує дитя тримати осанку, піднімати підборіддя, а з іншого – маленьким дітям важко одночасно концентрувати увагу на письмі й на тому, щоб подушечка не падала, – говорить Степан Вернигора. – Тобто вони будуть більше сконцентровані на одній справі.

Довідка «Кола»

Базарний Володимир Пилипович – учений, лікар, музикант і педагог-новатор, керівник Науково-впроваджувальної лабораторії фізіолого-здоров’яохоронних проблем освіти Адміністрації Московській області (м. Сергієв Посад), доктор медичних наук, дійсний член Академії творчої педагогіки. Почесний працівник загальної освіти Російської Федерації .

Засновник нового напряму в науці – здоров’ярозвиваючої педагогіки.